مطالعات علمی به متخصصان این امکان را داده است تا دریابند که چگونه آنفولانزا بر بدن تأثیر می گذارد. بیشتر مردم قبلاً از این وضعیت رنج می بردند و می دانند که خوشایند نیست. در این مقاله خواهید فهمید که علائم شبه آنفلوانزا پدیدار می شود.

آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که همچنین فصلی است . بسیاری از آنها قبلاً از آن رنج برده اند و می دانند که آنفولانزا به دلیل تجربه آنها با آن چه تاثیری در بدن دارد. مکانیسم های خاص بدن در برابر عفونت فعال شده و مقصر این علائم هستند.

از نظر کلاسیک علائم آنفلوانزا تب ، سردرد ، درد عضلانی و خستگی است. هنگامی که به طور عادی و بدون عوارض تکامل یابد ، این علائم به خودی خود برطرف می شوند بدون اینکه باعث ایجاد مشکلات پایدار شوند. با این حال ، برخی از موارد آنفلوانزا شدیدتر است. هنگامی که ویروس به بدن سرکوب شده سیستم ایمنی حمله می کند ، به دلیل افراط در سن یا وجود سایر بیماری های زمینه ای ، حتی ممکن است باعث مرگ شود.

همچنین باید بدانید که آنفولانزا همان سرماخوردگی نیست. سرما بسیار ملایم است و عواقب آن جزئی و سطحی است. این متفاوت است با اینکه چگونه آنفولانزا روی بدن تأثیر می گذارد زیرا دومی بسیار پرخاشگر است.

ویروس آنفولانزا نیز دارای اثرات اجتماعی است. چهار نفر از ده نفر مبتلا به علائم آنفولانزا در طول بیماری از کار خود دور می شوند و تقریباً همه آنها فعالیت های ورزشی و اجتماعی را کاهش می دهند.

طبق نظرسنجی های مختلف ، از بین علائمی که بر افراد تأثیر می گذارد ، بیشترین احساس آزار دهنده احساس خستگی است. تقریبا نیمی از افرادی که از آنفولانزا رنج می برند اظهار داشتند که دوره بی حسی برای مدتی ادامه دارد. در حالی که خستگی قابل توجه ترین و آزار دهنده ترین علامت است ، می فهمید که به دلیل تب و دردهای عضلانی بروز می کند. مقصر التهاب بافت است.

روند میکروسکوپی آنفولانزا

علائم و نشانه هایی که در خارج از بدن نمایان می شود ، عباراتی از نحوه تأثیر آنفولانزا بر روی بدن در سطح میکروسکوپی است. مکانیسم های مختلف سلولی وقوع تب ، سردرد و میالژی را توضیح می دهد.

پس از ورود ویروس آنفولانزا به بدن ، قبل از شناسایی سیستم ایمنی بدن انسان ، حدود هشت ساعت زمان لازم برای تکثیر است . درب ورودی آن راه هوایی است و خود را در سلولهای اپیتلیال ریه قرار می دهد. این ویروس با نفوذ به سلولهای انسانی ، اندامکهای سلولی که پروتئین تولید می کنند را کنترل می کند و این اندامک ها را به کار می گیرد. خلاصه اینکه از منابع میزبان برای تکثیر و زنده ماندن استفاده می کند. پس از آن ، نسخه های ویروسی جدید به دنبال آلوده شدن سلولهای دیگر هستند.

هنگامی که سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با ویروس آنفولانزا فعال می شود ، واکنش های مختلفی را به دنبال دارد. این واکنشها علائم شناخته شده آنفولانزا را ایجاد کرده و توضیح می دهند که چگونه آنفولانزا بر بدن تأثیر می گذارد.

اولین سلول فعال سلولهای سفید خون است. این سلولها خط اول را برای فعال شدن بعدی واسطه های التهابی تشکیل می دهند: سیتوکین ها. این هورمونهای کوچکی هستند که دارای پیام در سیستم ایمنی بدن هستند. مأموریت آنها این است که باعث فعال شدن اندام ها و بافت ها شوند تا هرچه سریعتر ویروس از بدن خارج شود.

سیستم ایمنی بدن.

سیستم ایمنی بدن بیماری را متوقف می کند اما علائم آنفولانزا نیز ایجاد می کند.

چگونه آنفولانزا بر بدن تأثیر می گذارد: تب

البته باید در مورد تب صحبت کنیم وقتی توضیح دهیم که چگونه آنفولانزا بر بدن تأثیر می گذارد. این بیماری باعث تب می شود که یکی از ویژگی های بارز آن است .

تب هنگامی اتفاق می افتد که هیپوتالاموس دستور افزایش دمای بدن را بدهد. هیپوتالاموس این دستور را صادر می کند زیرا حس وجود موادی به نام پیروژن را حس می کند. در بین مواد پیروژنیک ، ما مؤلفه های باکتری ها و ویروس ها و سایتوکاین ها را داریم.

هنگامی که دمای بدن افزایش می یابد ، گلبول های سفید خون کارآمد تر می شوند. در حقیقت ، تب یک مکانیسم دفاعی است نه یک نتیجه آسیب شناختی. علاوه بر این ، در دماهای بالا ، میکروارگانیسم ها تولید مثل زمان سخت تری دارند.

چگونه آنفولانزا بر بدن تأثیر می گذارد: سردرد

کاملاً مشخص نیست که چرا آنفولانزا باعث سردرد می شود. با این حال ، فهمیده می شود که اگر تب وجود داشته باشد ، سردرد منطقی است. این تنها ویژگی آنفولانزا نیست.

سیتوکین ها همچنین با سردرد همراه بوده اند. یک مورد خاص ، که به آن interleukin-1 گفته می شود ، همانند اینترفرون یک سیتوکین التهابی است. هم سیتوکین ها و هم درجه حرارت بالای بدن منجر به گشاد شدن عروق می شوند. عروق بدن بزرگ می شوند و جریان خون می تواند سردرد را با مکانیسم ذاتی شبیه میگرن توضیح دهد.

مردی با تب.

تب و سردرد دو علائم کلاسیک آنفولانزاست.

تأثیر آنفولانزا بر بدن: درد عضلانی

سرانجام ، میالژی یا درد عضلانی نیز مشخصه آنفولانزا است. مطالعات علمی توضیحی ژنتیکی را برای این درد عضلانی کشف کردند و عمل سیتوکین ها نیز آن را توضیح می دهد.

در طی عفونت ، بدن بیان ژنهای خاصی را افزایش می دهد که باعث از بین رفتن میوسیت ها می شوند. سلولهای میوسیت سلولهای بافت عضلانی هستند.

در عین حال ، سیتوکین های التهابی باعث می شوند که ماهیچه ها برای مبارزه با ویروس متورم شوند. التهاب ماهیچه دردناک است و ماهیچه را خسته می کند ، زیرا سلول ها بر روی مبارزه با ویروس متمرکز شده اند. بنابراین ، به همین دلیل است که مبتلایان به آنفولانزا خستگی را تجربه می کنند.

نتیجه

ما در مورد مکانیسم هایی که تاثیر آنفولانزا بر بدن تأثیر می گذارد ، به اندازه کافی می دانیم ، اما تحقیقات بیشتری در این زمینه وجود دارد. حقیقت این است که ، هنگامی که به عفونت رنج می برید ، تب ، سردرد و درد عضلانی را تجربه می کنید.

علائم بیانگر این است که سیستم ایمنی بدن در حال مبارزه با ویروس است. در عین حال ، شما باید وظیفه خود را برای تسریع روند با استراحت مناسب و مشاوره به موقع پزشکی انجام دهید.