کربوهیدرات پیچیده,خاصیت کربوهیدرات پیچیده,لیست کربوهیدرات پیچیده

تخم مرغ ،یک گزینه عالی برای یک صبحانه کم کربوهیدرات

حتی مقادیر کمی از برخی از غذاهای صبحانه غالباً حاوی کربوهیدرات هستند. به عنوان مثال ، یک نیم فنجان (55 گرم) غلات گرانولو به طور معمول حاوی حدود 30 گرم کربوهیدرات قابل هضم ، حتی قبل از اضافه کردن شیراست  . در مقابل ، تخم مرغ ها یک صبحانه ایده آل کم کربوهیدرات ها هستند. برای شروع ، هر تخم حاوی کمتر از 1 گرم کربوهیدرات است. همچنین یک منبع عالی از پروتئین با کیفیت بالا است ، که می تواند به شما کمک کند تا ساعت ها احساس سیری وراحتی کنید و در طی روز کالری کمتری بخورید (15Trusted Source، 16Trusted Source، 17Trusted Source)

علاوه بر این ، تخم مرغ ها بسیار متنوع هستند و می توانند از جهات مختلفی تهیه شوند ، برای دستور العمل های صبحانه با تخم مرغ و سایر غذاهای کم کربوهیدرات  دستور العمل تهیه صبحانه کم کربوهیدرات را مطالعه کنید .

نتیجه :

انتخاب تخم مرغ یا سایر غذاهای پر پروتئین و کم کربوهیدرات برای صرف صبحانه می تواند به شما در چندین ساعت احساس سیری و رضایت خاطر دهد.

به جای شکر از این شیرین کننده ها استفاده کنید

استفاده از شکر برای شیرین کردن غذاها و نوشیدنی ها به خصوص در رژیم غذایی کم کربوهیدرات طبیعی نیست. یک قاشق غذاخوری شکر سفید یا قهوه ای دارای 12 گرم کربوهیدرات به شکل ساکارز است که 50٪ فروکتوز و 50٪ گلوکز است . اگرچه ممکن است عسل سالم تر به نظر برسد ، اما حتی در کربوهیدرات نیز بالاتر است. یک قاشق غذاخوری 17 گرم کربوهیدرات فراهم می کند ، تقریباً همان درصد فروکتوز و گلوکز در قند . یادگیری لذت بردن از عطر و طعم طبیعی غذاها بدون اضافه کردن هر نوع شیرین کننده ممکن است در نهایت بهترین باشد. با این حال ، در اینجا چند شیرین کننده سالم بدون قند وجود دارد که می توانید به راحتی به آن ها دسترسی پیدا نمایید.

نتیجه :

استفاده از گزینه های کم کالری برای قند می تواند به شما کمک کند که مصرف کربوهیدرات را کم کنید بدون اینکه شیرینی را به طور کلی ترک کنید.

یک برنامه و دستور تهیه رژیم غذایی کم کربوهیدرات که می تواند زندگی شما را حفظ کند

به جای سیب زمینی یا نان در رستوران ها ؛سبزیجات بخواهید

خوردن غذا در مراحل اولیه یک رژیم کم کربوهیدرات می تواند چالش برانگیز باشد. حتی اگر شما گوشت یا ماهی بدون نان سفارش دهید معمولاً یک طرف از آن نشاسته دریافت می کنید.این اغلب سیب زمینی ، ماکارونی ، نان یا رول است. با این حال ، این نشاسته ها می توانند 30 گرم کربوهیدرات یا بیشتر را به وعده غذایی شما اضافه کنند.و بستگی به اندازه آن دارد ، که اغلب بسیار بزرگ است. درعوض ، از سرو کننده غذای  خود بخواهید که سبزیجات کم کربوهیدرات را به جای غذاهای پر کربوهیدرات جایگزین کند. اگر غذای شما حاوی بخشی از سبزیجات است ، می توانید یک وعده دیگر میل کنید ، تا زمانی که سبزیجات از نوع غیر نشاسته ای باشند.

نتیجه :

مصرف سبزیجات به جای سیب زمینی ، ماکارونی یا نان هنگام غذا خوردن می تواند بسیاری از کربوهیدرات ها را کاهش دهد.

  آرد بادام یا نارگیل را به جای آرد گندم جایگزین کنید

آرد گندم یک ماده پر کربوهیدرات در بیشتر مواد غذایی پخته شده از جمله نان ، کلوچه و کوکی است. همچنین برای پوشش گوشت و ماهی قبل از آبکش یا پخت از آن استفاده می شود.حتی آرد گندم کامل که حاوی فیبر بیشتری نسبت به آرد سفید تصفیه شده است ، 61 گرم کربوهیدگی قابل هضم در 100 گرم دارد .خوشبختانه ، آردهای ساخته شده از آجیل و نارگیل یک جایگزین عالی و بسیار گسترده است که در فروشگاه های مواد غذایی و خرده فروشان موجود است.100 گرم آرد بادام حاوی کمتر از 11 گرم کربوهیدرات قابل هضم است و 100 گرم آرد نارگیل حاوی 21 گرم کربوهیدگی قابل هضم است . بادام و آرد نارگیل بهترین عملکرد را در دستور العمل های پخت کلوچه ها ، پنکیک ها و غذاهای نرم و پخته شده مشابه دارند.

نتیجه :

از آرد بادام یا نارگیل به جای آرد گندم در کالاهای پخته شده یا هنگام پوشش دادن مواد غذایی قبل از آماده کردن یا پخت استفاده کنید.