تغییرات مختلف در چهره شما می تواند نشانه این باشد که چیزی کاملاً درست در بدن ما نیست . بعضی مواقع وقتی تغییرات مختلفی را در صورت خود ایجاد می کنیم ، مانند جوش ها یا جوش ها ، ممکن است نشانگر این باشد که برخی از اندام های داخلی ما به درستی کار نمی کنند. اگرچه بسیاری از این تغییرات ممکن است ناشی از تغییرات هورمونی ، قرار گرفتن در معرض شرایط آب و هوایی شدید ، استفاده از داروهای مختلف یا مواد غذایی باشد ، وقتی تغییرات از یک لحظه به دیگری بدون دلیل مشخص رخ می دهد ، ممکن است علامتی هشدار دهنده در مورد وضعیت سلامتی ما باشد .

اگر ما در دوره خود نباشیم و در معرض عوامل دیگری نیستیم که از لحظه ای دیگر باعث ایجاد جوش یا لکه های پوستی می شوند ، باید دلایل احتمالی دیگر را مورد توجه قرار دهیم.

اگر تصور کنیم که صورت ما مانند نقشه است ، می توانیم تصور کنیم مشکل احتمالی چیست و چگونه می توانیم آن را برطرف کنیم. در زیر راهنمایی وجود دارد که 14 ناحیه از صورت شما را نشان می دهد و ممکن است منعکس کننده اتفاقاتی است که در بدن شما رخ می دهد.

مناطقی از چهره شما که ممکن است منعکس کننده مشکلات مرتبط با سلامتی باشد

1 و 2 - منطقه تحت تأثیر: دستگاه گوارش

اگر توجه داشته باشید که در مناطقی که به عنوان 1 و 2 مشخص شده اند دارای جوش ها ، زیتون ها یا لکه ها هستید ، ممکن است دستگاه گوارش شما به درستی کار نکند.

برای برطرف کردن این مشکل ، باید مصرف غذاهای آشغال و مصرف بیش از حد غذاهای چرب را کاهش دهید. همچنین ، از نمک زیاد خودداری کنید و مصرف آب خود را افزایش دهید.

کشف کنید: چرا ناف شکم پر از باکتری می شود

3 - ناحیه مبتلا: کبد

اگر منطقه آسیب دیده شماره 3 باشد ، ممکن است کبد شما به دلیل ایجاد سموم و مصرف موادی که برای سلامتی شما مضر هستند به درستی کار نکند.

آنچه شما باید انجام دهید این است که از مصرف الکل ، غذاهای آشغال و لاکتوز خودداری کنید. همچنین ، شما باید مصرف میوه و سبزیجات ، به ویژه انواع خام خود را افزایش دهید. همچنین توصیه می شود که یک کبد طبیعی را تمیز کنید.

4 و 5 - منطقه آسیب دیده: کلیه ها

هر اتفاقی که برای کانتور چشم ها می افتد ، از جمله دایره های تیره ، ممکن است ناشی از کم آبی و نارسایی کلیه ها باشد. به همین دلیل ، افزایش مصرف آب ، جلوگیری از نمک و خوردن غذاهای بیشتر با خاصیت ادرار آور بسیار مهم است.

6 - منطقه آسیب دیده: قلب

این یکی از مناطقی است که آکنه و جوش های سر سیاه به دلایل شایع در آنها بیشتر دیده می شود. با این حال ، هنگامی که به طور ناگهانی ظاهر می شوند و از بین بردن دشوار است ، ممکن است نشان دهنده یک مشکل قلبی باشد.

برای کمک به مقابله با این مشکل ، شما باید تمام غذاهای مضر را از رژیم غذایی خود ، مانند چربی ها و سدیم ، و همچنین غذاهای پرادویه از بین ببرید . درعوض ، سعی کنید مصرف اسیدهای چرب امگا 3 ، عمدتا با منشاء گیاهی را افزایش دهید.

7 و 8 - منطقه آسیب دیده: کلیه ها

یک بار دیگر ، کلیه ها به دلیل تجمع زباله ، احتباس مایعات یا کمبود آب بدن ممکن است دچار نقص عملکرد شوند. برای کمک به تصحیح این وضعیت ، شما باید آب بیشتری بنوشید و از قهوه ، نوشابه ها (نوشابه) و الکل خودداری کنید.

در اینجا بیشتر بخوانید: کلم بروکسل و فواید آن

9 و 10 - منطقه تحت تأثیر: سیستم تنفسی

این مناطق ممکن است نوعی آلرژی یا مشکلات تنفسی مزمن مانند آسم را منعکس کند. این منطقه بسیار مستعد لکه ها یا تغییرات دیگر ناشی از استعمال سیگار است . برای اصلاح این موضوع ، باید سیگار را ترک کرده ، مصرف غذاهای تازه را افزایش داده و مصرف قند خود را کاهش دهید.

11 و 12 - منطقه مبتلا: هورمون

در این ناحیه ، تغییرات هورمونی که به طور معمول در طول چرخه قاعدگی رخ می دهد ، بیشتر منعکس می شود. اگرچه برای بسیاری از این موارد امری اجتناب ناپذیر است ، شما ممکن است آن را با یک رژیم غذایی سالم ، ورزش ، خواب کافی ، نوشیدن آب ، شستشوی منظم صورت و عدم خوردن غذاهای تحریک کننده کاهش دهید.

13 - منطقه تحت تأثیر: معده

این ناحیه صورت ممکن است نشانگر هضم ضعیف باشد. همچنین ممکن است نشان دهنده این باشد که روده بزرگ شما به درستی کار نمی کند و ممکن است شما از یبوست رنج ببرید.

برای مقابله با این مشکل ، توصیه می شود مصرف فیبر خود را که در میوه ها ، سبزیجات و غلات وجود دارد ، بیشتر کنید.

14 - منطقه آسیب دیده: استرس

اگر در این قسمت از صورت خود متوجه هرگونه بی نظمی هستید ، ممکن است بدن شما برای استراحت و زمان استراحت درخواست کند. اگر توجه کافی نداشته باشیم ، استرس می تواند منجر به مشکلات مختلف سلامتی شود.

برای کمک به مقابله با این مشکل ، توصیه می شود برای استراحت یا چرت زدن و نوشیدن آب بیشتر وقت بگذارید.

یاد آوردن!

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود چهره ما دارای بی نظمی مانند جوش یا لکه باشد. دلایلی که در اینجا ذکر شد تنها چند مورد است.

بنابراین بهتر است برای تشخیص اینکه مشکل صورت شما به دلیل یکی از این موارد است یا دلیل دیگری که می تواند باعث تغییر شود ، با پزشک مشورت کنید.