https://steptohealth.com/wp-content/uploads/2014/08/Belly-button.jpg

میکرو باکتری ها از ناف های شکم ما می توانند یک مکانیسم دفاعی در برابر عوامل بیماری زا در نظر گرفته شوند . برخی تحقیقات در مورد ناف فروتنی شکم ما انواع چیزهای غافلگیرکننده را آشکار کرده است! صدها موجود زنده درست در این فضای کوچک زندگی می کنند. براساس این تحقیقات اخیر ، ناف شکم ما حداقل 60 گونه قارچ ، باکتری و مخمر را در خود جای داده است.

حتی اگر این تحقیق 60 تا 70 گونه را در یک فرد متوسط ​​پیدا کند ، آنها به طور کلی بیش از 1400 گونه پیدا کردند. به گفته پروفسور راب دون ، از دانشگاه کارولینای شمالی ، این افراد از نظر فردی متفاوت است .

دان و همکارانش باکتری هایی را از پوست ناف تقریباً 400 فرد جمع آوری کرده اند. زنان و مردان در سنین مختلف ، پیشینه های قومی و حتی عادت های بهداشتی مختلف در این تحقیق شرکت کردند. محققان نه تنها روی باکتریهای موجود در نمونه ها بلکه قارچها و مخمرها متمرکز شدند.

دانشمندان زنده بودن این ارگانیسم ها را از طریق فرهنگ ها تأیید کرده اند و اکنون در حال انجام توالی DNA برای هر گونه هستند. نتایج اولیه حاکی از آن است که تعداد ارگانیسم ها در هر فرد بسیار متفاوت است.

تاکنون روشن نبود که چرا مردم با توجه به جوامع باکتریایی تفاوت زیادی دارند. اختلافاتی که در این مطالعه کشف شد به راحتی با جنسیت ، قومیت ، سن و یا حتی فراوانی حمام کردن مطابقت ندارد. در واقع ، این درمورد چیز دیگری کاملاً است.

با این حال ، محققان به این نتیجه رسیدند که گروهی از گونه های باکتریایی نسبتاً کمی در بین اکثر مردم مشترک هستند. صدها گونه نادر وجود دارد که تعداد معدودی از مردم در اینجا و آنجا دارند.

طبق گفته دون ، این احتمال وجود دارد که اکثریت ما دارای گونه های مشترک باشند ، اما گونه های نادر یافت شده ذاتاً غیرقابل پیش بینی هستند.

ناف شکم مدافع شماست!

چرا ممکن است دکمه شکم شما دارای باکتری باشد

پس چرا محققان تصمیم گرفتند ناف شکم را مطالعه کنند؟ تا حدودی به این دلیل که تمایل دارند بسیاری از ارگانیسم هایی را که غالباً از جمله حمام کردن ، لوسیون ها ، نور ماوراء بنفش غیرمجاز هستند ، پناه ببرند.

دان می گوید که این ارگانیسم ها نیز در قسمت جلوی بدن ، دست ها و رک و پوست کنده ما قرار دارند. آنها نقش بسیار مهمی در مبارزه با باکتری ها دارند.

آنها اولین خط دفاعی ما در برابر ویروس هایی هستند که در بدن ما وجود دارد ، و مانند ارتش هستند که روی پوست ما زندگی می کنند. وقتی ویروس جدیدی پیدا می کنند ، اولین غریزه آنها مبارزه با آن است. انسانی که با موفقیت میکروب ها را از بدن خود شسته است ، می تواند در معرض خطر ابتلا به عفونت وحشتناک پوست باشد!

باکتری ها رفتار ما را تغییر می دهند

در یک مطالعه ، پروفسور الیزابت ارچی ، از دانشگاه نوتردام و همکارش کوین تیس ، جوامع میکروبی در انسان و حیوانات مشابه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آنها دریافتند که باکتریها حتی می توانند رفتار کسانی را که از آنها پناه می برند تغییر دهند.

به عنوان نمونه ، استروئیدها و سایر محصولات شیمیایی طبیعی در زیر بغل یافت می شوند. این ترکیبات محصولات اصلی متابولیسم باکتریایی هستند. اینها می تواند انواع بوها را ایجاد کند که بر نحوه تعامل با دیگران تأثیر می گذارد.

بیشتر بدانید: کلم بروکسل و فواید آن

به عنوان مثال ، Corynebacterium تستوسترون را متابولیزه می کند تا مشک تولید کند ، بوی شبیه ادرار. برخی دیگر طعم طعم و عرق را تولید می کنند تا بویی شبیه به پیاز تولید کنند. مطابق این مطالعات ، شواهد و مدارک کافی وجود دارد که نشان می دهد باکتری ها بوی قوی ایجاد می کنند. بوی زیر بغل به عنوان نشانه ای از شناخت در بین انسان ها عمل می کند.

به نظر می رسد این علائم به ما در تشخیص افراد کمک می کند. به عنوان مثال ، مادران با بوییدن بغل خود مشکلی در شناخت فرزندان خود ندارند. حتی با این پیوندهای خانوادگی ، صمیمی ترین روابط ما در زندگی ، آن موجودات هنوز اسرارآمیز و کوچک هستند که به سختی می شناسیم!